Omnichannel.

Idag gör inte era kunder skillnad på analogt och digitalt – de förväntar sig kunna handla från er oavsett tid, plats och kanal. Vi hjälper er att leverera en sömlös köpupplevelse för era kunder när de handlar i era butiker och på e-handeln.

This life

Vad är Omnichannel och varför är det viktigt?

Idag förväntar sig era kunder att ni är närvarande i alla kanaler (omni = alla), både digitalt och analogt så att de kan handla från er oavsett plats och tid på dygnet. Som kund vill man mötas av samma utbud, priser, leverans- och betalsätt oavsett kanal – vare sig det är i e-handeln eller butiken du befinner dig i.

Omnichannel handlar alltså om att sätta kunderna i centrum genom att erbjuda en sömlös och kanalöverskridande köpupplevelse som hjälper dem att handla från er på ett enklare sätt.

Vårt förhållningssätt till Omnichannel

Omnichannel är alltså ingen IT-fråga i grunden. Och för våra kunder handlar det främst om att lära känna sina egna kund. Vem är hon, hur ser hennes liv ut och hur vill hon handla från er?

Med er kunskap om kunderna, kan vi implementera rätt teknik som möjliggör smidiga betalningar, attraktiva erbjudanden och enkla leveranser för dem – oavsett köpkanal. Det ger en bättre köpupplevelse som ökar försäljningenoch kundnöjdheten. Bäst av allt är att all data är samlat i ett och samma system så att hanteringen blir smidig för er.

För att våra strategier ska landa rätt så är vi noga med att följa de senaste handelstrenderna. Det ger oss tillräckligt med kunskap för att ge er rekommenationer kring  Omnichannel. Så att ni får en bättre helhetsbild av konceptet och en idé om hur man arbetar kanalöverskridande på bästa sätt.

Kom igång med Omnichannel

Låt era kunder handla från er oavsett kanal. Vi hjälper er att sätta upp en Omnichannel-struktur för er organisation. Kontakta oss så ger vi er tips på hur ni ska tänka för att ta nästa steg.


*Obligatoriska uppgifter

Relaterade case

Din Baby

För att hålla nere både kostnader och administrativ tid för Din Baby så levererade Retailsolutions en omni-lösning där e-handel och butik talar med varandra. Läs mer »

Lösningar: E-handel, Kassasystem, Konsultation, Omnichannel

Evanette

Evanette är en underklädeskedja med e-handel samt 14 butiker runt om i Sverige. Vi har sedan 2009 varit systempartner och arbetat nära dem i frågor som rör hela vårt tjänsteutbud. Läs mer »

Lösningar: Affärssystem, E-handel, Kassasystem, Konsultation, Omnichannel

Skånetrafiken

Retailsolutions levererade ett butiksdatasystem integrerat till Skånetrafikens biljettsystem vilket minimerar fel mellan systemen. Man skapade även en integration till det kupongsystem som finns i Skånetrafikens app. Läs mer »

Lösningar: Kassasystem, Konsultation, Omnichannel